Thursday, February 03, 2011

Isu Mesir

Mesir sana....Mesir sini....Mesir situ....
aku g mane2 pon isu Mesir yg dlm porak-peranda. Banyak dah blog2 ulas isu Mesir nih...dr yg popular smpi la ke blog2 yg ciput (cam aku nih)..td baru aku terbace 1 note kt FB...kt note tu ade letak link ke 1 blog nih...mmg xleh bla btol...serius korg kena bace dulu baru korg leh teruskn pembacaan post aku kali nih..[klik sini] & [sini]

Amacam?? ade ape2 komen??
gler ke hape?? time2 mcm ni still nk berpuak2!? kalo Kerajaan skrg nih adalah PAS n anak yg menulis blog tuh berada ke Mesir mcm mane?? nk melalak jugak ke kt Kerajaan PAS?? c'mon laa...skrg bukan mase tok berpuak2....Rasulullah S.A.W dulu jiran sebelah rumah Baginda tiap2 hari buang sampah depan rumahnya tp sikit pon Baginda x marah...malahan waktu jirannya tu sakit Baginda pergi ziarah..dgn keberkatannya jiran Baginda memeluk Islam..

nmpk x?? betapa mulianya Rasulullah S.A.W, same je dgn situasi skrg nih...
aku x sokong BN(Barisan Nasional) ataupun PR(Pakatan Rakyat)...bg aku yg penting individu tersebut...
bg aku selagi wakil rakyat tu Islam(Islam disini bermakna benar2 memahami ajaran Islam), ikhlas memperjuangkn hak rakyat dah cukup...Islam itu untuk semua..x kira bangsa,bahasa,warna kulit dan sbg nye... marilah kita renung2kn bersama....

*aku pon ade sedare keje kt Kedutaan Msia kt Mesir tu...setakat ni ok lg katenye...

6 da sign...anda???:

m!ss $@BR!D@H said...

ye ker? alhamdulillah..kawan sy ckp dorang da pndah p jeddah da..

kaizen said...

bagus la cm2...
sy still x dpt cntc kwn sy yg blaja kt sane...
sedare tu pon mak yg cakap...dlm 2-3 hari lepas...

aLiSh said...

mmmm lah kaizen awak percaya ke propaganda puak tu.. ? saya tak percaya....

kaizen said...

cik alish, nk percaye tp xleh nk caye gak....50-50

AyinAyob said...

herm. betul gak tu kan. herm. ontah leww.. anyway. follow kamu :)

kaizen said...

ingat niat kite...
tlg tu biar ikhlas jgn memilih....

Pages

NuffX