Friday, July 29, 2011

2 Benda yang Blogger takut....

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

sejak kebelakangan ni aku rase kurang selesa... bukan sebab x cukop tido or rehat tapi sebab perkara2 yg melanda beberapa rakan blogger aku. 2 benda ni kalau jadi kat blogger mmg boleh K.O kot lagi2 blogger x hebat cam aku ni... 

1. Blog di-REMOVED 

ade 2 member aku yg blog nyer kne remove...even ade yang kate boleh dapat balik tp aku rase tuan blog komfom dah down gler2 kot... yela follower dah bape ratus/ribu/puluh ribu pastu blog boleh pulak di-REMOVED macam tu jer.... Blogger femes pon gelabah taw bile blog kene REMOVED
*agak2 kalau jadi kat aku mmg mogok makan seminggu kot....

2. Blog di-HACK

semalam ade sorg rakan blogger aku yg blognya di-HACKED. Tapi alhamdulillah blog beliau telah pon selamat dipulihkan dengan bantuan rakan2 blogger lain...ni la my first time tgk blog yg telah di-HACK secara live.
*aku x faham la hackers ni... ape la yang dorg dapat hack2 blog x femes cam ktorg ni.. sian la kat ktorg...

aku pasti semua blogger yang x pakai domain & hosting sendiri komfom risau kalau salah satu benda kat atas ni jadi kat korg. Aku pon x terkecuali, kalau korg nak tanya pasal domain & hosting terus terang aku cakap aku x reti langsung. Elok la korg tny blogger2 yang dah ade domain & hosting sendiri sbb dorg lagi arif dlm hal2 sedemikian... sekian dulu buat mase ni...

*Iklan Blog* --> Blogger ni ingatkan supaya kita sentiasa INGAT kepada Allah s.w.t lagi2 nk bulan puasa ni
*Korg COOL biler korg ade Tablet Rank no.1 & Cam Lomo 360

34 da sign...anda???:

Melin said...

Memang GERUN dengan dua situasi di atas. Banyakkan berdoa supaya tak kena macam tu :)

Anonymous said...

blog ank sedara saya kena hack..mmg taktutlah..=.="

Nightroad said...

kena remove..asal lak leh jd cmtu...pelik dh ak..

ainzahrawani said...

serammm . harap dijauhkan =,=

Unknown said...

takut gak..benda jadi tanpa warning..mmg down la kalau tiba2 kena removed..

ct N honey said...

bila dah pandai,tapi tak tahu nak letakkan kepandaiannya itu,jadilah camni..

msredcheesecake said...

panik!!!kalau jadi ka saya...pengsan

WuMing said...

Kalau kena kat aku... Aku memang dah tak ada semangat lagi dah kot nak buat Blog baru... Skarang ada member beberapa orang follow pun ambik masa lama woo... Nak start balik dari zero...Hu..hu..hu.....Tension woo..

Anonymous said...

bila anon dtg menyerang haha

eiyna zhafirah said...

mimpi ngeri buad blogger -.-

Anonymous said...

boleh kne negative stress klau camnie...huhuhu

AjeyyKhalid said...

yeaahh .. !!
memang takot pun, huhuhu .. :(

Unknown said...

rase byk lagi takut

takut kene kondem

takut kene pulaukan

takut tkde pembaca

takut takde idea nak updte

takut feed tak keluar kat dshboard

Unknown said...

betul2 :)
lagi2 kalau blog tu dah lama dibuat ^^

nadia fatihah said...

betul3. kawan sy pon dah ade yang kena remove. kesian giler..risau gak jadi mcm tu. tapi sy pernah terbaca, salah satu blog dremove adalah sebab kkta letakkan link dekat ruangan entri komen. :)

Luqman said...

takut tahap gaban tu..haha.. kalau gne hosting sndiri, jgn risau xkn dremove.. yg gne free je prlu rsau..hehe

Afiqa Dayana said...

huhu, takut kena hack jee ...

Solihin Zubir said...

kalau blog kena remove, sbb apa eh? takkan tanpa sebab?

Diyana said...

series,kalau ni terjadi boleh menangis gila-gila

Anonymous said...

kenapa diremove eh belog tu.sbb tulisan or wat?

Ashraf Jalil said...

blog mmg senang kene deface..ade membe sorang tau wat. yg pasal kene remove tu bole dpt balik, tapi entry sume hilang.. papepon baik export entry sume awal2 dlm bentuk xml

jaya jr said...

takut jugak laa..tp kite buat macam biase je..maen biase2 je..huhu
salam ramadan utk semua :)

Fizz Zoule said...

betul betul, ada kawan yang kena removed .. sian dia.. skg nagh buat blog baru..

Wadi AR said...

sapekah pmbawa virus itu encik?

Yaya Ijat said...

takot la jgk kn...tp xsetakot kehilangan org trsyg...hehehee

LiFe KaMi said...

selamat menunaikan ibadah puasa,
semoga ibadah puasa pada kali ini lebih baik dari sebelumnya,
Kejarlah pahala yang berlipat kali ganda yang telah dijanjikan oleh Allah SWT..:)

semoga blog kita dilindungi..

dhiera zainudin said...

takut gak~sebab tibe kena hack, kena remove..memang down abes la~

NuReLLe said...

kena remove sbab ade org dengki dok tekan button REPORT kot..hukhukhuk

madammondoq said...

wah.. seriau gak dengor tu.. huhu.. mintak-mintak dijauhkan lah..

Nyamuk Terbang said...

dh tgk blog yg kena hack
gila kreatif hackers tue
tue blm ditambah dgn cik anon tersyg lg

Unknown said...

betul la..
akak pernah kena hack dengan orang giler seks..
memang menangis sdah..
habis entry akak dia edit2 jadi entry lucah..
siap gambar pulak tu..aih!!!

farhan said...

memang dua sebab ni jadi takut,bila2 mase je kalau gogggle nak removed,sebab free,kalau kena hack tu mungkin sebab password tak security,klau kena removed tu ,sebab ade org dengki buat report biasanya goggle akan removed kalau blog tu ade spam atau tinggal link kat komen..entah la.

Engku Sofea said...

hahahaha memang allergic pun kat dua benda ni

N'Craft said...

ish.menakutkan.saya orang baru, jgn hack sy.xdapat faedah kepuaSan disitu pon~ huuuuu T-T

Pages

NuffX