Sunday, March 13, 2011

Kalau lelaki gaduh dengan perempuan..siapa yg lebih menyimpan dendam??

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

entry kali ni nak bercerita pasal gaduh & dendam...
sebenar nyer aku dpt idea ni dari blog RED-Kamikaze...
beliau jugak yg mencadangkan supaya aku untuk buat entry nih..
kisahnye mcm ni...aku ber-Blog-Joging kt SB...
then aku nmpk link RED-Kamikaze nih...
aku skroll entry bulan Mac tetibe aku nmpk tajuk yg menarik minat aku..
"Perempuan suka berdendam?" tajuk entry tu...
aku pon klik laa...abes bace aku berbalas komen dgn tuan punyer blog..
korg boleh bace komen antara aku dgn tuan blog kt ruang komen entry tu ok??
hasil dari perbincangan dgn tuan punyer blog...maka tuan punyer blog buat 1 segmen...
"Segmen Debat Blogger" kalo korg nk join...wajib korg bace entry yg kat atas tu dulu ok??

ok berbalik pada tajuk kat atas..
entry RED-Kamikaze lebih merujuk pada kaum Hawa yg bergaduh/bertekak...
tp RED-Kamikaze ade jgak merujuk pada kaum Adam...
namun aku nak tulis kali nih kalau kaum Adam bergaduh dgn kaum Hawa...
agak2 sape lagi yg kuat menyimpan dendam??

bagi aku lelaki ke..perempuan ke..same jer...
sebab ape aku kate same?? jom tgk....

LELAKI

kaum Adam ni jenis yg direct berbanding kaum Hawa sebagai mana yg RED-Kamikaze kate...laki2 ni biasenye setel problem dgn buku lima jer...setel on the sport lepas 2-3 hari ok la...paling2 lame pon seminggu dua jer...tp itu pon mengikut keadaan dan permasalahan...biasenyer kalau laki2 berdendam adalah disebabkan prinsip/maruah selain ego...perlu diingat laki2 mempunyai ego yang sgt3 tinggi so x hairan la kalo lelaki gaduh dengan perempuan kemungkinan untuk si lelaki td memohon maaf kpd si perempuan WALAUPUN dia yg bersalah adalah 0.00001%!! tapi kalau perepmpuan mencabar prinsip/maruah lelaki dengan sengaje kemungkinan lelaki untuk berdendam dengan perempuan tersebut amat2 tinggi...

PEREMPUAN

kaum Hawa ni pulak mmg x menggunakan fizikal untuk bergaduh..selain penggunaan lidah mereka jugak jenis yg memendam perasaan..dari memendam perasaan tulah yg membawa ke lidah untuk mengumpat selain mereka-reka & menokok tambah cerita asal tu la punce mereka ni lebih kuat berdendam..kaum Hawa lebih suka membuat andaian dari apa yg mereka dengar dari orang lain berbanding mereka mendengar sendiri perkara tersebut maka mereka mmg akan berdendam tanpa mengetahui cerita yg sebenar.....

ape pon sebab/punca lelaki & perempuan berdendam terlalu banyak pandangan...
korg pernah dengar ayat ni :

"sekuat-kuat manusia adalah manusia yang dapat menahan marahnya"


sampai sini jer ulasan aku..

*sape2 ade lg idea nk tmbh boleh komen
*minx maaf kalau ade salah silap..tlg tego ok??

16 da sign...anda???:

Umar Faruq said...

bgus entri ini.. :)

zarifahmr said...

masa sekolah budak laki selalu cari gaduh grrr

tika said...

pndangan yg baik...reason utk kedua-dua belah pihak pn ade..

Farida Amira said...

hmmm, to me ada betulnyaa sebab2 yg dijelaskan di atas, tapi sememangnya ego lelaki sngt tinggi berbanding perempuan. heheee

cik husna said...

skong2...masng2 ade cra tersendri untuk setla msalah n mngelakkan dendam :)

fars_putra said...

best rr ko pnye...

kaizen said...

miss husna : mcm yg sy ckp...bergantung pd individu...

fars_putra : xde la..bese2 jer...

kaizen said...

mr. Kamikaze : bese laa...

zarifahmr : time tu kn sumer laki nk tunjuk kuat+sifat2 hero...

kaizen said...

tika : bergantung pd individu

fyda : mmg ego lelaki tggi..tu fakta..sbb tu la jgn cabar kami, kaum Adam sesuka hati...

Debunga Liar said...

nape pmpuan emosi sgt eh?huhu

Mizz Farah said...

done :)

kaizen said...

intan : mybe sbb fktor hormon kot...

tiafazunia said...

goodjob! terbaik ahhh! :)

kaizen said...

tq tia...

Anonymous said...

terjah blogger uthm no 56 :)

tepat sekali isi entri ko..ada pompuan ni dah dendam dengan aku sekali..sampai sekarang benci aku..

kaizen said...

budingyun : bergantung pd individu jugak....

Pages

NuffX