Monday, May 09, 2011

Lu pikirlah sendiri...

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

baru kejap td aku bace kt blog Nur Amalina Athman 
aku agak terkedu bila baca apa yg beliau cuba sampaikan...

point2 yg beliau sebut benar2 belaka....

bertudung TAPI 

1. berbaju ketat/nipis@jarang/singkat sampai nampak pusat
2. bersanggul tinggi macam bonggol unta
3. pakai legging@seluar londeh2 pulak....--> yg ni aku tambah sendiri 

mmg semua tu sah2 melanggar HUKUM SYARIAT 
tp apa yang aku nak tekankan kat sini
apa yang beliau cuba katakan dengan 

"ko tu bukan tutup aurat tapi tutup rambut. Welcome to the club...ko pakai pon kena laknat...same jeww...see u in hell.. yeah..."

aurat bagi seorang perempuan adalah seluruh tubuhnya kecuali muka dan 2 tapak tangan

1. maka rambut termasuk dalam AURAT seorang perempuan
bagi pendapat aku perempuan yg pakai tudung tapi tergolong dalam golongan yg aku mention kat atas tuh
masih berdosa sebab menayangkan apa yg x patot ditayangkan TAPI!!!
ade tapi nyer....dorg dah kurangkn sikit dosa dorg dengan menutup rambut...
setahu aku la setiap helai perempuan yang didedahkan kepada lelaki bukan muhrim adalah dosa...

2. statement beliau "see u in hell.. yeah..."
Ya-Allah... bawak mengucap derr... setiap kata2 tu doa... ape yg ko cakap tu dah macam ko tempah 1 bilik kat Neraka tuh... aku ni x alim jauh sekali warak tapi aku ade rase tanggungjawab sebagai seorang saudara se-Islam untuk menegur sesame kita....

ape pon aku harap korg semua bersangka baik...mungkin yang golongan yang pakai tudung macam yg aku mention kat atas tu ade yang baru nak belajar pakai tudung...

TAPI niat korg nak bertudung tu biar la betul....
jgn korg bertudung sebab bf@pakwe sbb bila break komfom korg free hair balik
jgn korg bertudung sebab korg nak ber-fesyen2 sbb korg x dpt pahala tapi penat & panas jer...

BERTUDUNGLAH KERANA ALLAH
http://kembarahidup.wordpress.com/2008/08/18/taubat-seorang-hamba/

kredit to :

2 da sign...anda???:

Simpleblanklife said...

HOHOHO...isu lapuk yang kekal panas sampai hari ini! yeah!! hahaha boleh menimbulkan gusar-sukar-susah hati-temperature meningkat kaum hawa!! hahaha...

Muhammad Zulhusmi said...

arghhhhhh... perempuan, biasalah, mahukan kecantikan je -Noh Hussin

Hehehehe

Pages

NuffX